امروزه، با گستشرش روز افزون فناوری های نوین و تکنولوژی، هر کسب و کاری نیاز دارد تا پا به دنیای کسب و کار های آنلاین بگذارد. راه اندازی کسب و کار آنلاین سه مزیت کلیدی دارد :

·         افزایش فروش

·         شناسایی در سرتاسر ایران

·         ارتباط ساده تر و آسان تر با مشتریان

آنلاین سازی کسب و کار متخص به شرکت ها مجموعه های بزرگ نبوده و هر کسی با هر دانشی می تواند کسب و کار خودش را آنلاین کند. در ادامه به راه های طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت ... با ما همراه باشید.

طراحی و توسعه سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس :

            وردپرس؛ یکی از محبوب ترین سیستم های ایجاد سایت در سرتاسر دنیا می باشد و بیش از 70 درصد سایت های مطرح جهان از این سیستم استفاده می کنند. یادگیری و آموزش وردپرس بسیار ساده و آسان بوده و نیازمند هیچ دانش آکادمیک و یا دوره پیشرفته و دانشگاهی ندارد و هر کسی با هر میزان دانش می تواند به راحتی سایت وردپرسی طراحی کند.

            یکی از چالش های پیشروی شما هنگام آنلاین سازی کسب و کار هاست و نام دامنه شما می باشد و در ادامه همین مقاله آموزشی به انتخاب هاست مناسب، ثبت دامنه در ایران سرور مناسب و آموزش وردپرس خواهیم پرداخت.

 

قدم اول : انتخاب دامنه مناسب:

 

            حتما برای شما این سوال ایجاد شده که دامنه چیست؟ دامنه همان آدرس اینترنتی وب سایت شما است برای مثال اگر بخواهید در زمینه تبلیغات دیجیتال وب سایتی راه اندازی کنید، نام دامنه شما می تواند انتخاب و نمونه ای از دامنه های زیر باشد :

·         Iranserver.com

·         Iranserver.net

·         Iranserver.ir

و ده ها ایده و نام دیگه که توسط شما انتخاب می شود. یکی دیگر از چالش های شما، انتخاب نام پسوند دامنه است؛ هنگامی که قصد ثبت دامنه را داشته باشید، باید پسوند دامنه خود را انتخاب کنید؛ پسوند دامنه می تواند .COM ، .IR ، .NET و ... باشد. که بسته به نوع پسوند، قیمت آنها تغییر می کند.

قدم دوم : انتخاب هاست مناسب

سرعت سایت، همیشه یکی از چالش هایی بوده که اکثر مدیران کسب و کار های آنلاین با آن مواجه بوده اند  و به جرئت می توان گفت که کاربران ، زمانی که چیزی را در گوگل جستجو می کنند و روی لینک سایتی کلیک می کنند، صبر ندارند و انتظار دارند تا در سریع ترین زمان ممکن، وب سایت مذکور بارگزاری شود. خوشبختانه برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، هاست های مخصوصی ایجاد شده با نام هاست وردپرس ایران سرور . این نوع به خصوص از هاست، برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه سازی شده و دارای بهترین سرعت نسبت به هاست های معمولی می باشد.

 

قدم آخر : شروع یادگیری وردپرس و آنلاین سازی کسب و کار

پس از ثبت دامنه و خرید هاست، نوبت به یادگیری و آموزش وردپرس می باشد. یادگیری وردپرس بسیار آسان بوده و و یادگیری مقدماتی آن حدودا دو هفته زمان نیاز دارد. یکی دیگر از قابلیت های وردپرس ، ویژگی فروشگاهی شدن آن است که به سادگی با استفاده از یک ماژول می توانید اولین فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.